Domowy wywar z warzyw (bulion)

Bulion warzywny jest podstawą większości zup, kremów i sosów do makaronów. Jego przygotowanie jest banalnie proste, a po zamrożeniu może leżeć w zamrażarce przez długi czas. Po przygotowaniu i ostudzeniu przelewam go do słoików różnej wielkości (oczywiście nie do pełna!). Dzięki temu później nie muszę rozmrażać wszystkiego, biorę tylko tyle ile potrzebuję.

Czytaj dalej Domowy wywar z warzyw (bulion)

Pasta tahini

Pasta tahini czyli inaczej pasta sezamowa jest składnikiem hummusu, baba ghanoush i innych dipów. Ta wywodząca się z Bliskiego Wschodu pasta ma mocny, gorzki, lekko orzechowy posmak, dzięki czemu nadaje charakteru innym daniom. Warto pamiętać, że tahini to nie tylko niepowtarzalny smak, ale i całe mnóstwo cennych minerałów i wartości odżywczych, białka, wapnia, żelaza, magnezu, itd. Pełna lista tutaj.

Czytaj dalej Pasta tahini

Frittata ze słodkimi ziemniakami, pieczarkami, szpinakiem i kozim serem

Niedawno pisałem, że we frittacie jedynym obowiązkowym składnikiem są jajka, reszta to improwizacja. Wczoraj przekonałem się jak bardzo prawdziwe jest to stwierdzenie. Chciałem zrobić frittatę ze swojego przepisu, ale… zabrakło mi suszonych pomidorów, świeżych pomidorów, ziemniaków i pewnie czegoś jeszcze. Otworzyłem lodówkę i zacząłem eksperymentować. Wyszło przepysznie! 🙂

Czytaj dalej Frittata ze słodkimi ziemniakami, pieczarkami, szpinakiem i kozim serem

Pasta z białej fasoli i suszonych pomidorów

Pasta prosta w przygotowaniu, wymaga jednak wcześniejszego planowania. Fasolę trzeba moczyć całą noc, więc nie jest to przepis typu „jestem głodny, zobaczmy co mogę zrobić na szybko”. Warto jednak wcześniej o niej pomyśleć bo pasta nie dość, że smaczna to zawiera dużo białka, witamin i fosforu. W sam raz jeśli budujecie masę mięśniową 🙂

Czytaj dalej Pasta z białej fasoli i suszonych pomidorów